HAZIRLAYAN: ÖZDEN AŞAR COŞAR

1-300

O büyülü Mısır gezimize geçmeden biraz öncesinden de bahsetmem gerek.

Efendim benim gezip görme tutkum bebekliğe dayanır yani 5 yaşımda Antalya seyahatiyle başladı gezme tutkum, gezereköğrenme yetimi keşfettim...

Neyse her gezide yada her yazımda gezmek istediğiniz  hayalinizde ki ülke hangisi dediklerinde direkt Mısır derdim.

Yani niyesi şu;tarihi, gizemi birde farklı kültürleri çok severim.

Ee bir Mısır tarihinde dünyada eşi benzeri yoktur

Neyse uzun lafımın kısası, Benim Gôzümle Gezelim platformumda oluşunca eşimde baya baya artık gezilere aşina olunca bana bir hoşluk yapıp Mısır bileti aldı ama sonra sanki pişman oldu. Tabii bizim geziyi duyan herkeste aynı tepki “ne Mısır'a mı gidiyorsunuz”

Ne cesaret…

Ora güvenli değilmiş…

Türkleri sevmiyorlar…

Ay korkutucu…

Savaş var aman dikkat…

Aç kalırsınız… Yılanlara yem olmayın gibi…

Bunlardan yüzlercesi ve üstüne Fatih beyin stresi.Çünkü iş ciddiye binip bir kaç gün kala evde şöyle dolaşıyordu. Bindik bi alamete bakalım başımıza ne gelecek…

Ya dil yok, yol iz bilmeyiz cık cık cık…

Bir videoda gördüm baya da güvenlik sorunu oluyormuşhaa…

Ne yiycezki? Oteller iyi olsa bari…

Yani son üç gün evde yüksek gerilim hattını yaşadık.

Benim rutin cevabım;

Hallederiz,ben olaya hâkimim,araştırdım bak şurada şunu yapacağız,burada bu, bak ben bunu planladım…

Hepsine aynı stres dolu bakışla görcezgörcez bindik bi alamete…

Neyse efendim büyük gün geldi, bizimkinin stresiyle düştükyola, vardıkhavaalanına. Kontroller falan derken dış hatlardayız. Bizimki hala gergin ama çaktırmıyor. Neyse bir anons; Mısır uçuşu rötar yaptı kapı değişti. Koş üst kata. Ee o kadar negatifliği çekince bu kaçınılmazdı. Neyse biranons daha Mısır uçuşu değişti başka kapı diye… Biz bunu üç kez yaşayıp 3 saat rötarlı uçağa bindik. Bizimki şöyle diyor, Mısıra insek sağ salim tüm bunlar yoksa işaret mi?

Uçakta da yarım saat bekleyip havaalanında bir baktım bizimkinin rengi artık hafif normale döndü.

Neyse efendim gece Hurgada’ya indik Mısır bizden 1 saat geride olmasa Kahire otobüsüne yetişemezdik.

Havaalanında nasıl indik, o ara telefon  hattı alıp uberi nasıl kâgirdik da, otobüse yetiştik hiç bilmiyorum ama bildiğiniz planladığımız rotaya yetiştik, ya bende bir rahatlama, bir ferahlık ve işin garibi sanki on kere mısıra gelmişim gibi bir his…

2-224

Artık Kahire otobüsündeyiz ve kurulduk koltuğa 7 saat gideceğiz, bizimkine döndüm,ee bak o kadar strese gerek yokmuş diyorum verdiği cevap dur daha yeni başladık…

Ay ya rabbim… Moral bozarmıyım asla, bende ultra bir rahatlık vardır zaten gezerken dünya yansa umursamam,yine o moddayım.

Yarı uyuduk, yarı uyanık bu arada gobus ile biraz tarihi geçmiş bir otobüsle yolculuk ettik.

Ama araştırmalarımda bunu bildiğim için hiç sallamadım ve tavsiyem bizim gibi 1-2 numarayı alın ki arkadaki o hengâmeyi görmeden gidin.

5-116

Biz 11 gibi Kahire'ye indik.

Daha önce benim Facebook grubumdan Hüseyin Bey bizi Türkçe konuşan bir arkadaşa yönlendirmişti, onunla iletişime geçip Kahire meydanında beklemeye başladık, orda bir dikilitaş ve müze vardı.

Ben tabii hemen keşif turuna çıktım.

Dikilitaşı keşfedeyim dedim yaklaştıkçabir sürü polis olduğunu fark ettim.

Ben yaklaşınca onlarda tedirgin oldu sanki yasaklı bir yer gibiydi, biri hatta yanıma gelerek nerelisin İngiliz mi gibi bir şey dedi ben gayet rahat yoo Türk deyince, sorun yok dedi. Neyse ben zaten sorun etmedim.

Buradan meşhur Kahire müzesine geçtik ki bence bura başlı başına bir hazine…

Mumyalar, Tutankamonun hazineleri, Mısır kültürüne ait ne varsa herşey bu müzede. Girişler 400 egyptpaund. Müzede Bir oyana bir bu yana gezerken ilginç olan bazı eserler koruma kalkanında değildi mesela bazı bilmem kaç yüzyıllık mezarlara dokunup saatlerce okşamış olabilirim.

Ve heyecan dorukta Piramitlere doğru yol alıyoruz. Çocukluğumdan itibaren görmeyi hayal ettiğim yer piramitler karşımda. Böyle dev gibi büyülü bir yapı görmek ve bu gizeme ortak olmak tarif edilemez. Hala o gizem çözülememiş.O dönemin teknolojisini uzaylılarmı yaptı bilmem ama gördüğüm en etkili yapıydı.

3-169

En ünlü Mısır piramitleri Gize'de yer almaktadır. Gize piramitlerinin birkaçı şimdiye kadar inşa edilmiş en büyük yapılar arasında sayılıyor.Bunlardan en büyüğü Keops Piramidi olup Dünyanın Yedi Harikası arasında günümüze değin ulaşan tek yapıdır.

İlk Piramidin inşasına MÖ 2600 dolaylarında, Mısır tarihindeki 31 hanedandan biri olan Dördüncü Hanedan zamanında başlandığını biliyoruz. Eski Mısır Krallığı'nın Dördüncü Hanedanı, Mısır'da Kraliçe Kleopatra'dan 2500 yılı aşkın bir süre önce, MÖ 2613 ile 2494 yılları arasında hüküm sürmüştür.

Etrafındaki yapılar olmasa daha güzel gözükür ama düzenlemeye gidiliyormuş.

Gecede eğer kalıp ışık şovlarnı izlerseniz baya baya o atmosferi yaşarsınız.

Piramitlerin içinde, inilip belli bölgeleri gezilebiliyor.

Biz indik ama acayip havasızdı.

Bu girişlerde ekstra ücretli, oradan sfenks heykeline geçip hatta bizim yaptığımız gibi at arabasıyla gezip görün bide o meşhur el öptürme pozunu verin derim.

4-140

Mısır sfenksi antik bir efsanevi yaratıktır. Gövdesi uzanan bir aslan ve kafası genellikle bir firavunun kafasının şeklini alır. Aslanlar güneş ile bağlantıları nedeniyle antik Mısırlılar tarafından kutsal hayvan sayılırlardı.

En büyük ve en ünlü olanı, Gize platosunda Nil Nehri'nin batı kıyısında bulunan Büyük Gize Sfenksi'dir. Gize Sfenksi doğuya bakar ve pençelerinin arasında bir tapınak yer alır. Aslan gövdeli, insan başlı bu Sfenksin uzunluğu 73 metre, yüksekliği 20 metre yüzünün genişliği 5 metredir. Bir adı da 'Harmakis' olan Sfenks, doğan güneşi ve firavun için yeniden dirilişi temsil eder. (Vikipedia)

Buradan inerken küçük bir hediyelik çarşısı var eğer papirüs yada heykel alacaksanız buradan alın derim ama baya pazarlık yaparak.

Ve piramitlerde sonra mutlaka çarşıya doğru gidin derim. Bana yerel halkın ilgisi baya çoktu, genç kızlarla baya fotoğrafım var. Çok sıcakkanlı insanlar.

Birde Al halılı çarşısını gezmenizi tavsiye ederim.

Eski bir pazar yeri gibi ama biraz güvenlik konusunda sıkıntılar var bunu göz önünde bulundurarak kamış suyu içerek gezin derim.

Çarşıda yerel yemeklerden tutunda her türlü hediyelik eşya ve bir muazzam camii mevcut.

Giriş çıkışlarda polis kontrolü var ve iyi ki var çünkü baya hırsızlık olayı yaşanıyormuş.

7-60

Biz Kahire'ye 2 gün ayırdık ve dolu dolu geçti siz eğer vaktiniz varsa 3 gün de çok rahat gezebilirsiniz…

El uksor bölümümüzde görüşmek üzere…