TOKAT - Tokat 112 İl Ambulans Servisi Başhekimi Nurten Sandal Aktaş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Tokat genelinde 50 ambulans ve 20 istasyonla hizmet verdiklerini söyledi.

Komuta merkezinde her gün 5 personelin görev yaptığını belirten Aktaş, "Günde ortalama 2 bin çağrı alıyoruz. Bunlardan 110'unu vaka, 200'ü ekiplerimiz ve hasta yakınlarıyla yaptığımız görüşmeler. Geriye kalan çağrılar da asılsız ihbarlar. Asılsız ihbarlar iş yükümüzü gerektiğinden fazla arttırıyor" dedi.

Komuta merkezinde görevli doktor Müge Yılmaz  ise "İlginç çağrılar düşüyor. Benim nöbetimde yılbaşı gecesi bir bayan aradı, ağlıyordu. Önce hastası var zannettim, eşinin sevgilisi varmış. Yılbaşı gecesi de eşi o bayanın yanına gitmiş. Kötü durumdaymış, dertleşmek için aradığını söyledi" ifadelerini kullandı.

Personelden Doğan Adıgüzel de çocuğunu doktora götürdüğünü ancak iyileşmediğini belirten bir kadının, "Hasta oğlumu hamama götürsem düzelir mi?" diyerek 112 Acil Servis hattını aradığını, bunun üzerine kadına yeniden doktora götürmesini söylediklerini ifade etti.

Doktor Merve Gençten de bir kadının gece arayıp "Kanaryamın tırnağını kestim, kanaması durmuyor, ne yapabilirim?" dediğini ve kadına kanamayı durdurması için yapması gerekenleri anlattıklarını söyledi.

Esra Kozan da "Sürekli gereksiz çağrılar alıyoruz. Küfür için arayanlar var. Canı sıkıldığında müzik dinletmek isteyenler de merkezi arıyor. Çocuğu yeni konuşmaya başlayan anne, 'anne de, baba de hadi konuş çocuğum' diye 112'yi arıyor" diye konuştu.